06 September, 2007

casa de piatra ... si fotografii

"casa de piatra si tot ce va doriti" ....
.... cam asta ar fi urarea de care ce-i drept, daca esti in rolul principal al nuntii, te saturi sa o auzi atat de mult intr-o singura zi; insa te impaci cu ideea ca probabil nu o vei mai auzi iar .. :)) ... sau cel putin cu totii speram la asta :D

recunosc ca sunt putine nunti la care am fost si m-am intors acasa cu gandul la ce pacat ca s-a terminat atat de repede distractia; ei bine, nunta de weekendul trecut a fost una din acele nunti la care distractia a fost la maxim pe toata durata ei; iar eu m-am simtit extraordinar, desi aparatul era tot timpul la indemana pentru a mai surprinde si cateva cadre, eu fiind insarcinat cu imortalizarea evenimentului.

si m-am gandit sa-mi astern cateva ganduri despre cum e sa faci fotografii la nunta; nu vreau sa dau lectii, nu vreau sa critic, nu vreau altceva decat sa-mi pun aici propriile impresii - asa ca sper sa le luati ca atare

la prima impresie credeam ca a face poze la nunta e o chestie banala, asa cum faceam acum cativa ani, cand, daca aveai film in aparat, ii strangeai pe toti in cadru, te asigurai ca zambesc incercand vechea replica cu "pasarica" (sau mai nou cu "branza" sau cu "cheese") si ... click. Uneori mai faceai inca una sa te asiguri ca va iesi. Sau mai existau acele "instantanee" cand la cununia civila ii faceai poza mirelui sau miresei cand semnau in fata ofiterului de stare civila "contractul de prestari servicii". Si uite ca in felul acesta, aveai 1-2 filme de poze de la propria nunta.

unii probabil mai cred si astazi ca e banal sa faci astfel de poze; eu NU sunt unul dintre aceia; pentru ca atunci cand voi crede acest lucru, in mod sigur nu voi mai face acest lucru din placere, iar pozele rezultate vor fi la fel de "banale" si sper sa nu ajung la acel moment

nu cred ca daca esti fotograful unei nunti, trebuie sa fi tot timpul in prim-plan, sa nu lasi pe nimeni sa-ti intre in fata, si mirii sa trebuiasca sa se fereasca de tine ca sa vada pe unde merg sau cine ii striga; pentru ca daca faci acest lucru, e clar ca vei fi la fel de agitat precum sunt mirii in acea zi, si nici macar nu vei vedea cu adevarat ceea ce ar trebui sa surprinzi

daca vrei intr-adevar sa surprinzi momente, daca vrei ceva deosebit pentru nunta respectiva, trebuie sa scapi de orice agitatie, sa stai calm si sa privesti in jurul tau; sunt o gramada de oameni acolo care vor fi agitati si pt tine, asa ca stai deoparte si vei avea in cadru cele mai placute momente. Trebuie sa reusesti sa te detasezi, sa faci un pas in spate pentru a observa in ansamblu intregul ritual. Atunci vei putea sa decizi ce anume te intereseaza. Cadrele stranse par a avea cel mai mare efect, dar daca ai posibilitatea un cadru foarte larg da bine iarasi. Iar momentele placute nu sunt intotdeauna acele momente pe care cu totii le cunoastem si stim cand vor veni; nu trebuie sa pandim mirii atunci cand musca din piscot sau cand beau din paharul de vin al preotului, atunci cand li se asaza coroana pe cap in timpul slujbei, sau cand ofiterul starii civile le da "unda verde" sa se pupe in fata tuturor. Nici nu zic sa ratezi momentul, dar apoi ramai inca pe faza cand toata lumea se relaxeaza, si vei prinde un sarut mult mai pasional, o privire, un zambet care vor face TOTUL

iar printre ultimele lucruri bineinteles ca conteaza foarte mult si ce vor mirii; daca ii convingi ca albumul foto e cel care va ramane vesnic si care va avea cea mai mare cautare printre prieteni si neamuri, tocmai ti-ai gasit "modelele" ideale pentru acea zi; pentru ca vor sti sa iti zambeasca, vor sti sa flirteze cu aparatul si toate aceste lucruri vor fi in avantajul lor in principal

inca nu imi reusesc pe deplin toate aceste lucruri pe care le-am descris mai sus, dar imi dau silinta si cel putin eu stiu ce vreau de la fotografiile de nunta; pentru ca uneori nimeni altcineva nu va sti ce sa-ti ceara si vei fi pe cont propriu

No comments: